Skip to main content

Les exploits de Louis sans qu'en rien tu les changes : Charles Perrault, Charles Le Brun und das Historienbild der ""Modernes

Brassat, Wolfgang
Statut
Publiée
Contributeur
Manceau
Dernière modification
06/04/2016 11:41 (il y a plus de 8 ans)
Référence complète
Brassat, Wolfgang. "Les exploits de Louis sans qu'en rien tu les changes : Charles Perrault, Charles Le Brun und das Historienbild der "Modernes"". Germer Stefan, Zimmermann Michael. Bilder der Macht, Macht der Bilder : Zeitgeschichte in Darstellungen des 19. Jahrhunderts. Munchen, Klinkhardt & Biermann, 1997. p. 125-139; 4 ill.
Citation
Brassat, 1997, Perrault Le Brun
Auteurs contribution
Nom de l'auteur contribution : 
Brassat, Wolfgang
Rôle : 
Publications en série / contributions
Titre article / contribution : 
Les exploits de Louis sans qu'en rien tu les changes : Charles Perrault, Charles Le Brun und das Historienbild der ""Modernes
Éditions
Date d'édition : 
1997
Lieu d'édition : 
Éditeur : 
Klinkhardt & Biermann
Descriptions
Résumé : 
Through an examination of four Gobelins tapestries from the Histoire du Roy series, designed by Charles Le Brun (late 1660s; Musee national du Chateau de Versailles), explores the style of contemporary detailed realism that distinguishes the series, a style recommended by Louis XIV himself, realized by Le Brun, and praised by Charles Perrault in his poem La Peinture. Surveys the evidence (including Perrault's poem) indicating a controversy between proponents of the new style and the defenders of conventional history painting, who advocated an allegorical approach to the depiction of current events.
Source
source : Institut national d'histoire de l'art (France) - licence : Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)
Commentaire interne
prestation GRAHAL 2013