Editorial introduction: Ec/centric affinities: locations, aesthetics, experiences ; Gendering the multitude: feminist politics, globalization and art history ; Women, art, migration and diaspora: the [...]
Pas d'illustration
Référence complète
Meskimmon, Marsha et Rowe, Dorothy (éds.). Women, the Arts and Globalization: Eccentric Experience. Manchester : Manchester University Press, 2013.
Auteurs
Nom de l'auteur :
Meskimmon, Marsha
Rôle :
Nom de l'auteur :
Rowe, Dorothy
Rôle :
Ouvrages
Titre ouvrage :
Women, the Arts and Globalization: Eccentric Experience
Auteurs contribution
Nom de l'auteur contribution :
Simic, Lena
Nom de l'auteur contribution :
O'Neill, Maggie
Nom de l'auteur contribution :
Dimitrakati, Angela
Publications en série / contributions
Titre article / contribution :
Editorial introduction: Ec/centric affinities: locations, aesthetics, experiences ; Gendering the multitude: feminist politics, globalization and art history ; Women, art, migration and diaspora: the turn to art in the social sciences and the 'new' sociology of art? ; Finding a different way home ; On foreign discomfort: Magdalena Makeup live art event ; 'How we live today ... ' ; Here, there and in-between: South African women and the diasporic condition ; Image-making with Jeanne Duval in mind: photoworks by Maud Sulter, 1989-2002 ; Alison Lapper pregnant: embodied geographies, post-imperial identities and public sculpture in London's Trafalgar Square ; Diasporic unwrappings ; A burd's eye view: Paula Rego's Abortion series ; Testing the limits.
Localisations
Cote / numéro :
NX180.F4 WOME 2013
Indexations
Indexation RAMEAU :
Commentaire Indexations :
sujets matières
Source
source : Institut national d'histoire de l'art (France) - licence : Attribution 4.0 International (CC BY 4.0)